DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.5479Published:
10/15/2013Issue:
Vol. 17 No. 2 (2013): June-December 2013Section:
Research ArticlesUna propuesta inclusiva para la representación geométrica de poliedros con población en condición de discapacidad visual
Keywords:
Inclusión, poliedros, discapacidad visual, diversidad, necesidades especiales, sistemas de representación. (es).Downloads
Abstract (es)
En este documento se presenta el diseño, ejecución y evaluación de una secuencia de actividades para la enseñanza de poliedros en un aula inclusiva con personas con limitación visual, implementada en el año 2012 en la Jornada Nocturna en el Colegio José Félix Restrepo I.E.D.
References
Alsina, C. (1999). Invitación a la Didáctica de la
Geometría. Madrid: Síntesis
Constitución política de Colombia (1991)
Guillén G. (1991). Poliedros. Editorial síntesis,
Madrid, España.
Ley general de educación (1994) Ministerio de Educación Nacional (2007). Estándares básicos de competencias en matemáticas. MEN. Bogotá.
Rosich, N., Núñez, J., Fernández, J. (1996). Matemática y deficiencia sensorial. Editorial Síntesis Madrid, España.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.