DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.418Published:
08/17/2011Issue:
No. 11 (2009): Enero-diciembreSection:
Enseñanza de las tecnologíasInfluencias institucionales y pedagógicas del contexto escolar en la elección de carrera de estudiantes de grado once
Institutional and pedagogical influences of the scholastic context in the election de carrera of students of degree 11
Downloads
Abstract (es)
Este artículo se deriva del informe parcial de la tesis de Maestría en Pedagogía de la Universidad de la Sabana con el título “Influencias Institucionales y Pedagógicas del Contexto Escolar en la Elección de Carrera de Estudiantes de Grado 11”, donde se aborda la pregunta de ¿cuáles son las influencias institucionales y pedagógicas que permiten al estudiante de once grado de una institución educativa de Bogotá construir su opción de carrera?Abstract (en)
This communication is derived from the partial report of the Thesis of Masters in Pedagogic of the University of the Savannah with the title: Institutional and Pedagogical influences of the Scholastic Context in the Election of Race of Students of Degree 11, where are investigated Which are Influences Institutional and Pedagogical that allows the eleven student of degree of an Educative Institution of Bogota to construct their option of race?References
Rimada, B. (2003). Un enfoque de procesos cognitivo preceptúales en la orientación profesional universitaria. México: Ed Trillas
Hayes, J. (1982). La orientación vocacional en la enseñanza media. Barcelona: Ed Oikos-Tau,
Giraldo, L. y Jaimes, D. (2007). Para una buena decisión, un proceso adecuado. (Tesis Programa de orientación vocacional y profesional). Chía: Universidad de la Sabana.
Góngora y Quintana. (2002). Estado del arte del Concepto de Orientación Vocacional. (Tesis). Chía: Universidad de La Sabana
Guichard, J. (1995) La escuela y las representaciones de futuro de los adolescentes. Barcelona: Ed Laertes.
Rodríguez, M. (2003). Cómo Orientar Hacia la Construcción del Proyecto Profesional. Bilbao: Ed Descleé Brouwer.
Vargas, R. (2005). Proyecto de vida y planeamiento estratégico personal. Lima: Ed Trepaud.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.