DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.415Published:
08/17/2011Issue:
No. 11 (2009): Enero-diciembreSection:
Enseñanza de las cienciasEstructura de las prácticas docentes en probabilidad y estadística en las facultades de ingeniería en Bogotá, Colombia
Structure of the educational practices in probability and statistics in the powers of engineering in Bogota, Colombia
Keywords:
Prácticas docentes profesores de ingeniería, didáctica de la estadística, métodos estadísticos, educación estadística. (es).Keywords:
Educational practices teachers of engineering, didactics of the statistics, statistical methods, statistical education. (en).Downloads
Abstract (es)
El presente trabajo se ubica dentro del campo de investigación denominado Educación Estadística, y expone el desarrollo y análisis de un instrumento de indagación que permite describir algunos elementos relacionados con las prácticas docentes de los profesores de probabilidad y estadística en las facultades de ingeniería en Bogotá, Colombia.Abstract (en)
The present work is located inside the field of investigation named Statistical Education and exposes the development and analysis of an instrument of investigation that allows to describe some elements related to the educational practices of the teachers of probability and statistics in the powers of engineering in Bogota - Colombia.References
Cuadras, C. (2010). Nuevos métodos de análisis multivariante. Barcelona: CMC Editions Manacor 30.
Rocha, P. (2007). "Educación estocástica. Didáctica de la probabilidad y la estadística".Cuadernos de Investigación, 10). Bogotá: Universidad Distrital.
Uriel, E., y A. Joaquín (2005). Análisis multivariante aplicado. Madrid: Thompson.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.