DOI:
https://doi.org/10.14483/udistrital.jour.cpaz.2015.1.a02Published:
2015-10-16Issue:
Vol. 8 No. 1 (2015): Post-conflict: or building transitionalitiesSection:
Dossier centralMontaje o historia con imágenes. Sobre la posibilidad de representar la violencia en Colombia
Downloads
Abstract (es)
El texto pretende esbozar un modo de disposición y exposición del archivo visual basado en la noción de montaje –deducido de la práctica metodológica de Walter Benjamín y Aby Warburg-. A partir de allí, se sugiere la posibilidad de construir un montaje de imágenes, producidas en diferentes contextos de circulación, con el motivo iconográfico de la lengua, con el que se alude a las relaciones entre memoria, violencia y silencio, y con el que se muestra que con este procedimiento es posible establecer correspondencias entre diferentes épocas de la violencia en Colombia, dando cuenta, de esta manera, de los retornos de algunas prácticas violentas.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
The Ciudad Paz-ando Journal (RCP) is an open access publication, without economic charges for authors or readers, whose biannual publications are made under the terms of the Creative Commons Attribution - Non-commercial - Share the same License (CC-BY-NC -SA 2.5 CO), with which others may distribute, remix, retouch, and create from the work in a non-commercial way, as long as they give credit and license their new creations under the same conditions.
The copyright holder is Ciudad Paz-ando journal, retaining all rights without restrictions, respecting the terms of the license regarding the consultation, download and distribution of the material.
When the work or any of its elements are in the public domain according to the applicable current law, this situation will not be affected by the license.
Likewise, we encourage authors to deposit their contributions in other institutional and thematic repositories, with the certainty that culture and knowledge is a good for all and for all.