DOI:
https://doi.org/10.14483/2422278X.7378Published:
2014-09-04Issue:
Vol. 2 No. 2 (2009): Memories of two erasSection:
Panorámica culturalBOGOROCK: Otras formas de participar y ser en la ciudad
Downloads
Abstract (es)
Este año se llevó a cabo una edición más de Rock al Parque. Quince años después de iniciado uno de los festivales más importantes de Latinoamérica son muchos los aspectos que llevan a pensar en éste como un escenario donde al menos dos generaciones se encuentran al ritmo de uno de los géneros más populares e importantes de la historia de la humanidad, tanto como fenómeno sociocultural como económico y desde luego político. Año tras año, los gobiernos distritales se esfuerzan por llevar más gente, por animar al público sobre todo joven a participar y por traer algunas de las más rutilantes bandas que giran en torno a este género musical o que por lo menos suenan a él. ¿Como así? Entonces ¿no todo lo que pasa por rock al parque es rock?. En efecto. De hecho, algunas de ellas, como en esta ocasión Eli Guerra, nada tienen que ver con el rock.How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
The Ciudad Paz-ando Journal (RCP) is an open access publication, without economic charges for authors or readers, whose biannual publications are made under the terms of the Creative Commons Attribution - Non-commercial - Share the same License (CC-BY-NC -SA 2.5 CO), with which others may distribute, remix, retouch, and create from the work in a non-commercial way, as long as they give credit and license their new creations under the same conditions.
The copyright holder is Ciudad Paz-ando journal, retaining all rights without restrictions, respecting the terms of the license regarding the consultation, download and distribution of the material.
When the work or any of its elements are in the public domain according to the applicable current law, this situation will not be affected by the license.
Likewise, we encourage authors to deposit their contributions in other institutional and thematic repositories, with the certainty that culture and knowledge is a good for all and for all.