DOI:
https://doi.org/10.14483/23464712.20540Published:
2023-02-23ENTREVISTA A: ANTONIO QUINTANA RAMÍREZ
Downloads
Abstract (es)
Antonio Quintana Ramírez (AQR), bogotano, es graduado en Licenciatura en Mecánica Industrial y Dibujo Técnico de la Universidad Pedagógica Nacional (UPN), cursó la especialización en Manejo y programación de máquinas con control numérico en el Servicio Nacional de Aprendizaje SENA, adelantó su maestría en Tecnologías de la Información Aplicadas a la Educación en la UPN y obtuvo su Doctorado en Educación en la Universidad Distrital Francisco José de Caldas (UDFJC).
References
Clavijo-Olarte, A., & Quintana-Ramírez, A. (2003). Creación de hiperhistorias: una estrategia para promover la escritura. Íkala, Revista De Lenguaje Y Cultura, 8(14), 1–21.
Clavijo-Olarte, A., & Quintana-Ramírez, A. (2005). Maestros y estudiantes escritores de hiperhistorias (1a Edición). Universidad Distrital Francisco José de Caldas.
Clavijo-Olarte, A., Quintana-Ramírez, A., & Quintero, L. (2011). Enseñanza del inglés y medios digitales: nuevos retos y posibilidades para la escuela. Universidad Distrital Francisco José de Caldas.
Herrera-Jiménez, M. (1997). Huellas de educación en tecnología: Experiencias de maestros. Ministerio de Educación Nacional - Colombia.
Quintana-Ramírez, A. (2020). Conectividad, hipermedialidad y multimodalidad: de la cultura digital al espacio escolar. Colombian Applied Linguistics Journal, 22(2), 202–220. https://doi.org/10.14483/22487085.16467
Quintana-Ramírez, A., Páez, J. J., & Téllez-López, P. (2018). Actividades tecnológicas escolares: un recurso didáctico para promover una cultura de las energías renovables. Pedagogía y Saberes, 48, 43–57. https://doi.org/10.17227/pys.num48-7372
Rueda-Ortiz, R., & Quintana-Ramírez, A. (2013). Ellos vienen con el chip incorporado. En Serie Investigación IDEP (Tercera Ed). Instituto para la Investigación Educativa y el Desarrollo Pedagógico - IDEP.
Ruíz-Anzola, A., Quintana-Ramírez, A., Molina-Vasquez, R., & Briceño-Castañeda, S. (2012). El aula invisible a través de las pantallas Portátiles e Internet en la escuela: experiencia uno a uno. Universidad Distrital Francisco José de Caldas.
Vargas, G. (2006). ¿Es posible actualizar la pedagogía de Celestin Freinet? En Filosofía, pedagogía, tecnología (pp. 291–300). Impresor Sociedad de San Pablo.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
Copyright (c) 2023 Autor y Góndola. Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Gondola, Ens Aprend Cienc. is an open-access publication, free of charge for authors and readers. The publication, consultation or download of the contents of the magazine does not generate any cost for the authors or the readers, since the Francisco José de Caldas District University assumes the expenses related to edition, management and publication. The peer evaluators do not receive any economic retribution for their valuable contribution. The work of all the actors mentioned above is understood as a contribution to the strengthening and growth of the research community in the field of Science Education.
As of December 1, 2018 the contents of the journal are published under the terms of the Creative Commons License Attribution-Noncommercial- ShareAlike 4.0 International (CC-BY-NC-SA 4.0), under which others may distribute, remix, retouch, and create from the work in a non-commercial way, give credit and license their new creations under the same conditions.
The copyright holders are the authors and the journal Gondola, Ens Aprend Cienc. The holders retain all rights without restrictions, respecting the terms of the license in terms of consultation, downloading and distribution of the material.
When the work or any of its elements is in the public domain according to the applicable law in force, this situation will not be affected by the license.
Likewise, we encourage authors to deposit their contributions in other institutional and thematic repositories, with the certainty that culture and knowledge is a good of all and for all.